ခ်င္းအမ်ိဳးသားေန႕ ႏွင့္
ခ်င္း အမ်ိဳးသားတို႕ ေလ်ာက္လွမ္း ရဦးမည့္ ဒီမိုကေရစီ ခရီးရွည္။
ဆလုိင္းကစ္(ပ္)ခိုလ်န္
(ခ်င္းျပည္)
ခ်င္းအမ်ိဳးသားေန႕ ကို အစဥ္အလာ မပ်က္ က်င္းပခဲ့ၾကသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း (၆၅) ႏွစ္ပင္
ရွိလာၿပီျဖစ္သည္။ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ (၂၀) ရက္ေန႕တြင္ ဖလမ္းၿမိဳ႕တြင္ ခ်င္းအမ်ိဳးသား
တို႕အတြက္ ဒီမိုကေရစီ အုတ္ျမစ္ ကို ပူ ၀မ္သူေမာင္၊ ပူ မန္တံုးးႏံုး အစရွိသည့္ ခ်င္း
ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏ ဦးေဆာင္ မႈ ျဖင့္ အတူတကြ စိုက္ထူခဲ့ၾကသည္ မွာ ရာစုႏွစ္ ထက္၀က္ပင္ေက်ာ္လာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။
ထိုနည္း ၄င္းပင္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံဟူ၍ ေပၚေပါက္ခဲ့သည္မွာ (၆၅) ႏွစ္တင္းတင္းျပည့္ခဲ့
ၿပီျဖစ္ၿပီး ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ (၁၂) ရက္ေန႔တြင္ ရွမ္းျပည္ ပင္လံု ၿမိဳ႕ ကေလးတြင္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ အတူ တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား က ပင္လံုစာခ်ဳပ္ကို
သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုးကာ အသစ္ ေပၚထြန္းလတၱံ႕ေသာ ျပည္ေထာင္စု ႀကီး ၏ အုတ္ျမစ္ ကိုခ်မွတ္ခဲ့ၾကသည္မွာ
လည္း ရာစုႏွစ္ ထက္၀က္ ပင္ ေက်ာ္လာ ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။
ဤသည္တို႕မွာ ကိုလိုနီ ေခတ္ေဟာင္း စနစ္ေဟာင္းတို႕ ကို အဆံုးသတ္ကာ ၿငိမ္းခ်မ္း၍ တိုးတက္ေသာေခတ္သစ္ကို
စတင္ ေျခလွမ္းလွမ္း ခဲ့ၾကသည့္ သမိုင္းမွတ္တိုင္မ်ား
ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ခ်င္းျပည္တြင္ သားစဥ္ေျမးဆက္ မ်ိဳးရိုးလိုက္ လက္ဆင့္ ကမ္း အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကသည့္
Ukpi, Bawi , တို္က္သူႀကီး၊ ေစာ္ဘြား တို႕ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ ပေဒသရာဇ္ စနစ္သည္
ပင္လံုစာခ်ဳပ္ အားျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးကို အရယူ ခဲ့ၿပီး ေခတ္သစ္ထဲသို႕ ကူးေျပာင္း ၀င္ေရာက္ေတာ့မည့္
ခ်င္းျပည္ႏွင့္ အပ္စပ္မႈ မရွိေတာ့ ေၾကာင္း ထိုစဥ္ကာလ ခ်င္းျပည္၏ အႀကီးအကဲ အုပ္စိုးသူ
(Ukpi, Bawi) တို႕ က ေကာင္းမြန္စြာ သေဘာေပါက္နားလည္ထားခဲ့ၾက သည္။ ယင္းသို႕ နားလည္ထားၾကသျဖင့္
လည္း ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ (၂၀) ရက္ေန႕တြင္ ခ်င္းျပည္၏ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ တက္ေရာက္သည့္
ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ အမ်ားစုႀကီး က ခ်င္းတို႕ ၏ ေရွးေဟာငး္ ပေဒသရာဇ္ စနစ္ ဖ်က္သိမ္းေရး၊
ဒီမိုကေရစနစ္ ထူေထာင္ေရး ေတာင္းဆိုမႈ သည္ အလြယ္တကူ ေအာင္ျမင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
တနည္း အားျဖင့္ ခ်င္းျပည္တြင္ ထိုစဥ္ကာလ က အုပ္စိုးသူ ပေဒသရာဇ္ လူတန္းစားႏွင့္
အအုပ္စိုးခံ ျပည္သူလူထု အၾကား ႀကီးမားေသာ ေသြးေျမက် လူတန္းစား ပဋိပကၡ မ်ား မရွိခဲ့ေပ။
အုပ္စိုးသူ ပေဒသရာဇ္ မ်ားကလည္း မိမိတို႕၏ မ်ိဳးရိုးစဥ္ဆက္ ပုိုင္ဆို္င္ခဲ့ၾကသည့္ အာဏာ
ကို သဘာ၀က်က်ပင္ စြန္႕လႊတ္လို ၾကမည္ မဟုတ္ပါ။ သို႕ေသာ္လည္း ရင္း အာဏာ ကို အရင္အတို္င္း
ဖက္တြယ္ ထားရန္မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေၾကာငိး သေဘာေပါက္ ၾကပါသည္။ အမ်ားဆႏၵ အတိုင္း ဒီမိုကေရစီနည္းက်
ဆံုးျဖတ္ ခဲ့ၾကသည္ ျဖစ္သျဖင့္ အအုပ္စိုးခံလူတန္းစား က အုပ္စိုးသူလူတန္းစား တို႕အား
ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ ျခားနား ကာ အတင္းအဓမၼျဖဳတ္ခ် သည့္ သေဘာမ်ိဳး မဟုတ္ခဲ့ေပ။ လူတန္းစားတရပ္က
အျခားလူတန္းစားတရပ္အေပၚ ေအာင္ပြဲခံသြားျခင္းလည္း အလ်ဥ္း မဟုတ္ခဲ့ေပ။ လူတန္းစားတိုက္ပြဲ
ပံုစံမ်ိဳး လည္း ေပၚေပါက္ ခဲ့သည္ဟု မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ားမရွိခဲ့ေပ။ ဖလမ္း ညီလာခံႀကီးသို႕
တက္ ေရာက္သူ လူထုႀကီးတရပ္လံုး က ပေဒသရာဇ္စနစ္ကို ဖ်က္သိမ္း ရန္မဲေပးၾကၿပီး ကန္႕ကြက္မဲ
(၁ရ) မဲသာရွိသျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ နည္းက်ဆံုးျဖတ္မႈကို လက္ခံၿပီး အာဏာ ကို အသာတၾကည္စြန္႕လြတ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ကမၻာ့ စက္မႈ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးႏွင့္ အတူ ေပါက္ဖြားခဲ့သည့္ ေခတ္သစ္ ၏သေကၤတမ်ားျဖစ္ေသာ
အစုလိုက္ အျပံဳလိုက္ ပညာသင္ယူၾကရသည့္ စာသင္ ေက်ာင္းမ်ား၊ ဖ်ားနာၾကရာတြင္ မိရိုးဖလာ
တိုင္းရင္းေဆးပညာ ျဖင့္ အိမ္တြင္း တြင္ ကုသမႈ ၾကရသည္မွ ေခတ္သစ္ သိပၸံေဆးျဖင့္ လူနာအမ်ား
ကို အစုအဖြဲ႕လို္က္ တက္ေရာက္ေစကာ ကုသေပးသည့္ ေဆးရံုမ်ား၊ တို္င္းျပည္ကို အထက္ေအာက္
ေဒါင္လိုက္အဆင့္ဆင့္ စနစ္တက် အုပ္ခ်ုဳပ္ ႏိုင္ေရး အတြက္ အစိုးရ၏ ရံုးမႈထမ္းတို႕ တစုတေ၀းတည္း
အမႈထမ္းေဆာင္ရသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ရံုးမ်ား ႏွင့္တရားရံုးမ်ား ကို ဗဟိုျပဳသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္သစ္၊
ရာဇ၀တ္သားမ်ား ႏွင့္ တိုင္းျပည္၏ ျပည္တြင္းျပည္ပ ရန္မွ ျပည္သူကိုကာကြယ္ရန္အတြက္ စနစ္တက်
စုဖြဲ႕ ထား ေသာ အျမဲတမ္း ရဲတပ္ဖြဲ႕မ်ား ႏွင့္ စစ္တပ္ မ်ား၊ အသစ္ ျဖစ္တည္လာၾကၿပီး လူဦးေရ
တိုးပြား သထက္ တိုးပြား မ်ားျပားေနသည့္ ၿမိဳ႕ျပ မ်ား အစရွိသည္တို႕ ကို ၄င္း၊ အစုအေ၀း
ႏွင့္ ထုႏွင့္ထည္ ႏွင့္ ျဖစ္လာ ၾကသည့္ ေက်ာင္းသားထု၊ အလုပ္သမား လယ္သမားထု၊ ျပည္ သူလူထု
စသည့္ စသည့္ ေရွး ေခတ္ (၁၉) ရာစုေခတ္ ကကဲ့ သို႕ ရိုးစင္း ရွင္းလင္း သည့္ ေက်းလက္လူ႕အဖြဲ႕အစည္း
မ်ိဳးမွသည္ ၿမိဳ႕ျပ ဗဟိုျပဳ စက္မႈေခတ္ ၏ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း သြင္ျပင္လကၡဏာ သို႕ တမဟုတ္ခ်င္း
ကူးေျပာင္းလာေသာ ေခတ္သစ္လူ႕အဖြဲအစည္း ပံု သ႑န္ အသစ္ကို စီမံခန္႔ ခြဲ အုပ္ခ်ဳပ္ရာတြင္
ေရွးေဟာင္း ပေဒသရာဇ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱယား တို႕ ျဖင့္ ဆက္လက္ထိမ္းခ်ဳပ္ ခန္႕ခြဲ အုပ္ခ်ဳပ္ရန္မွာ
လားလားမွ် မျဖစ္ႏိုင္ ေတာ့ေပ။ ခ်င္းျပည္ကုိ
ဘိုးေဘး စဥ္လာ အုပ္စိုးခဲ့ေသာ ပေဒသရာဇ္ တို႕ကလည္း
ဤမည္ေသာ ေျပာင္းအလဲ မ်ားကို ေကာင္းစြာ ျမင္ေတြ႕ နားလည္သေဘာေပါက္ၾကသည့္ အေလ်ာက္ ဒီမိုကေရစီ
အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱယား အားျဖင့္ အစားထိုး အုပ္ခ်ဳပ္ရန္ ခ်င္းျပည္သူ တရပ္လံုး နည္းတူ လိုလိုလားလားႀကိဳဆိုခဲ့သည္သာျဖစ္သည္။
ထိုစဥ္ ကာလ ခ်င္းျပည္၏ အုပ္စိုး သူ တို႕သည္ လြတ္လပ္ေရး အျမန္ရရွိေရး ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု
ႏိုင္ငံသစ္ထူေထာင္ေရး အတြက္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ေရးထိုးကာ သမိုင္း တာ၀န္ေၾက ခဲ့ၾကသည့္အျပင္
ခ်င္းျပည္ သူတို႕၏ ဒီမိုကေရစီ ေတာင္းဆိုမႈ ကိုပါ သေဘာထားျပည့္ဝစြာ လက္ခံခဲ့ၾက သည္။
ခ်င္းျပည္တြင္ ဒီမိုကေရစီ အုပ္ျမစ္ကိုေအာင္ျမင္စြာ ခ်ႏိုင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း
တတိုင္းတျပည္လံုးကို ျပည္ေထာင္စု ပံုစံသစ္ျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သြားရန္ သႏၱိဌာန္ ခ်ခဲ့သည့္
ပင္လံု ကတိက၀တ္ တို႕ ကို ဗမာ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ မ်ားမွ ခ်ိဳးေဖါက္ခဲ့ၾကသျဖင့္ အတုအေယာင္
ျပည္ေထာင္စု ေအာက္တြင္ ခ်င္းအမ်ိဳးသားတို႕ ၏ ဒီမိုကေရစီ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္တုိ႕ေရစုန္ေမ်ာခဲ့ရသည္။
လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ျပည္သူတရပ္လံု း ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ၊ စည္းလံုးေသာ၊ ေခတ္မွီ တိုးတက္
ေသာ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ ထူေထာင္ေရး ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္တုိ႕သည္ လည္း ေရစုန္ေျမာခဲ့ရ
သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကိုယ္တုိင္အုတ္ျမစ္ ခ်ေပးခဲ့သည့္ တန္းတူရည္တူ ျပည္ေထာင္စု
ႏို္င္ငံ ကိုမတည္ေဆာက္ပဲ တို္င္းျပည္ကို တျပည္ေထာင္ ကိုလိုနီ ကြ်န္ဇတ္သြင္းခဲ့သျဖင့္
တိုင္းရင္းသားျပည္နယ္မ်ားတြင္ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရး တုိက္ပြဲမ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့ရသည္။
ျပည္တြင္းစစ္မီးဟုန္ဟုန္း ေတာက္ ေလာင္ခဲ့သည့္
အဆံုးတြင္ ဗမာ အပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူတရပ္လံုး ၏ဘ၀ သည္ စစ္ကြ်န္ဘ၀သို႕
သက္ဆင္း က်ေရာက္ခဲ့ၿပီး ကမၻာ့ အဆင္းရဲဆံုး ႏိုင္ငံ အျဖစ္သို႕ပင္ နိမ့္က် ခဲ့ ၾကရသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အားလုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္ လိုက္ၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကိုယ္တုိင္ လက္ႏွင့္ ေရးထိုးခဲ့ေသာ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ကို အုပ္စိုးသူ ဗဟို အစိုးရ အဆက္ ဆက္ တို႕ က ေခတ္ အဆက္
ဆက္ ေျချဖင့္ နင္းေျခ ဖ်က္စီး ပစ္ခဲ့ ၾက သည္။ တနည္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံ့ဖခင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း
အေပၚ ၄င္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကိုယ္တုိင္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္တုိ႕ႏွင့္ အတူ
တကြ ထူေထာင္ခဲ့သည့္ တန္းတူရည္တူ ျပည္ေထာင္စု
ႀကီး ကို၄င္း သစၥာေဖါက္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာက္တနည္းေျပာရလ်င္ ဗမာ စစ္၀ါဒီ တုိ႕ သည္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ၏ ပင္လံု အေတြးအေခၚ ကိုဆန္႕က်င္ကာ ေခတ္သစ္ ျပည္ေထာင္စု ႀကီး မွ
စတင္ ခြဲထြက္လိုက္ သည့္ ကနဦး ခြဲထြက္ေရးသမား အစစ္အမွန္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။
သမိုင္းကိုနက္နက္ရိႈင္းရိႈင္း ၾကည့္ျမင္သံုးသပ္ပါက ခ်င္းအမ်ိဳးသားေန႕ ၏ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ တုိ႕သည္ ပင္လံုေမွ်ာ္မွန္းခ်က္
ႏွင့္ ခြဲျခားမရေအာင္ ဆက္စပ္ ေနသည္ ကိုေတြ႕ရွိရေပမည္။ ဆိုလိုသည္ မွာ ဗမာအပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ
လူမ်ိဳးေပါင္းစံု တုိင္းရင္းသား ျပည္သူတို႕ ေမွ်ာ္မွန္းသည့္ ပင္လံု ရည္မွန္းခ်က္မ်ား
ကို အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ႏိုင္မွ သာလ်င္ ခ်င္းအမ်ိဳးသားတို႕၏ ဒီမိုကေရစီ လႈပ္ရွားမႈ သည္
လည္း ေအာင္ျမင္ၿပီး အဒြန္႕ေရွ တည္တန္႕ ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ခ်င္းအမ်ိဳးသားေရး လႈပ္ရွား
မႈ ႏွင့္ အတူ ပင္လံု ကိုအေျခခံသည့္ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးေပၚထြန္းေရး ကိုပါ ဟန္ခ်က္ညီ
လႈပ္ရွားေရးသည္ မလုပ္ မေန လုပ္ၾကရ ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ သို႕မွသာလ်င္ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးႏွင့္တမိ်ဳး
ႏိုင့္ထက္ စီးနင္းျပဳက်င့္သည့္ စစ္၀ါဒီ တုိ႕၏ လမ္းစဥ္ ကို လူမ်ိဳးေပါင္းစံု သာတူညီမွ်ေရး၊
လူမ်ိဳးအားလံုး လြတ္လပ္ေရး ၏ အသီးအပြင့္မ်ား ကို တန္းတူရည္တူ အတူတကြခံစားႏုိင္ေရး အစရွိသည့္
ပင္လံုရည္းမွန္းခ်က္တို႕ ကို အေကာင္အထည္ ေဖၚေဆာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
တႀကိမ္တည္းတြင္ ခ်င္းျပည္ႏွင့္ ခ်င္းအမ်ိဳးသားတို႕သည္ ၿဗိတိသွ်
အင္ပါယာ ေအာက္တြင္ ကိုလိုနီ ကြ်န္သေဘာက္ဘ၀သို႕မေရာက္မီ မည္သည့္ ျပင္ပ အင္အားစု၏ လက္ေအာက္
ခံမွ မဟုတ္ခဲ့ဘူးပဲ၊ လံုး၀ လြတ္လပ္ေသာလူမ်ိဳးတမ်ိဳးျဖစ္ခဲ့သည္ကိုမေမ့အပ္ေပ။ ထို႕အျပင္
ေရွးေဟာင္း ခ်င္း ျပည္ အတြင္း ခ်င္း လူ႕အဖြဲ႕အစည္းသည္ လံုး၀ဥသံု လြတ္လပ္ေသာ မ်ိဳးႏြယ္စု
မ်ား ကို အေျခခံသည့္ Gam (သို႕မဟုတ္) Ram ေခၚ ေျမာက္ျမား လွစြာေသာ တုိင္း ႏိုင္ငံ ငယ္ကေလးမ်ား ျဖင့္ တည္ေဆာက္ ဖြဲ႕စည္း ခဲ့သည္။ ယင္း သို႕ေသာ မိမိတို႕၏
သမိုင္းေၾကာင္းကို အသိအမွတ္ျပဳကာ မိမိတို႕ ၏ ျပည္နယ္ အတြင္း တဦးႏွင့္ တဦး ေဒသတခုႏွင့္တခု
မ်ိဳးႏြယ္စုတခုႏွင့္ တခု အတြင္း တန္းတူမႈ၊ လြတ္လပ္မႈ အျပန္အလွန္ေလးစားခ်စ္ၾကည္မႈမ်ား
ရွင္သန္ေနေရးအတြက္ မနားမေန အစဥ္အျမဲ တည္ေဆာက္ေရးသည္ ခ်င္းတမ်ိဳးသားလံုးအေရးကို ေဆာင္ရြက္ၾကမည့္
ခ်င္းလူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္တုိ႕၏ ပခံုး ေပၚတြင္ က်ေရာက္ ေနသည့္ သမိုင္းေပး အမ်ိဳးသားေရး
တာ၀န္ တရပ္ ျဖစ္ေပသည္။
ျပည္ေထာင္စု တ၀ွမ္းတြင္ မွီတင္းေနထုိင္ၾကေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးအသီးသီးတို႕သည္
ျပည္နယ္မ်ား တန္းတူေရး၊ လြတ္လပ္ေရး၊ ပင္လံု ရည္မွန္းခ်က္ တုိ႕ ကို မ်က္ေမာက္ျပဳႏိုင္ရန္
အတြက္ မိမိတုိ႕၏ အမ်ိဳးသားေရးႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအေရး သည္ ခြဲျခားမရေအာင္နီးနီးကပ္ကပ္
ဆက္စပ္ေနသည္ ကို သတိမူသင့္သည္။ ယင္း အေရး ႏွစ္ရပ္
ကို အဆက္အစပ္မရွိသည့္ သီးျခားကိစၥမ်ားကဲ့သို႕သေဘာထား ၍မရေပ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ခ်င္း အမ်ိဳးသားမ်ားသည္လည္း
ခ်င္းတမ်ိဳးသားလံုးအေရး ႏွင့္ ေဒသ အသီးသီး၏ ေဒသဆိုင္ရာအေရးတုိ႕ကို ဟန္ခ်က္ညီ ေဆာင္ရြက္ရန္ အေရး ႀကီးလွပါသည္။
ယေန႕ ကမၻာသည္ မူးယစ္ေဆး၀ါးျပႆနာမ်ား၊ အၾကမ္းဖက္၀ါဒ ျပႆနာမ်ား၊
သဘာ၀၀န္းက်င္ထိမ္းသိမ္းေရး ျပႆနာမ်ား၊ ရာသီဥတု ေျပာင္းလဲသည့္ ျပႆနာမ်ား၊ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးမႈ
ျပႆနာမ်ား၊ တကမၻာလံုးကို တုန္လႈပ္ေစသည့္ ကမၻာ့ေငြေၾကး ျပႆနာမ်ား၊ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ကဲ့သို႕
ကူးစက္ တတ္သည့္ ေရာဂါမ်ား အစရွိသည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံနယ္နိမိတ္မ်ား ကို ေက်ာ္ျဖတ္ကာ ျဖစ္ေပၚေနသည့္
ျပႆနာမ်ား ကို လူသားစိတ္ဓါတ္ကိုအေျခခံကာ စည္းရိုး နယ္ျခားမဲ့ လႈပ္ရွားသည့္ အဖြဲ႕ အစည္း
အေျမာက္အျမား ကေဆာင္ရြက္ အေျဖရာေနၾကရသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ကမၻာလံုးဆိုင္ရာျပႆနာမ်ားကို
ကမၻာလံုးဆုိင္ရာ အျမင္မ်ား ကို ကိုင္ဆြဲသည့္ အဖြဲံအစည္းမ်ားကို ဖြဲ႕စည္းကာ ခ်ဥ္းကပ္
အေျဖရွာမွသာလ်င္ ပိုမို ၍ ထိထိေရာက္ေရာက္ ေျဖရွင္း ႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕
၏ ျပည္ေထာင္စု တခုလံုး၏ အနာဂတ္ အေရးကိုလည္း လူမ်ိဳး၊ နယ္ေျမ၊ေဒသ တုိ႕ကိုျဖတ္ေက်ာ္သည့္
ပင္လံု စိတ္ဓါတ္အားျဖင့္ အေျဖရွာၾကရမည္သာျဖစ္သည္။ ထိုနည္း၄င္းပင္ ျပည္နယ္အသီးသီး တြင္လည္း
ရွင္သန္အားေကာင္းၿပီး ျဖစ္ေသာ ေဒသ၊ မ်ိဳးႏြယ္စု
စိတ္ဓါတ္ မ်ား ကိုျဖတ္ေက်ာ္သည့္ အမ်ိဳးသားေရး အျမင္တို႕ ကို ဆြဲကိုင္ ကာ (၂၁)
ရာစုေခတ္၏ အသစ္ေသာ စိန္ေခၚမႈေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ ကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ရင္ဆိုင္ ေျဖရွင္း
ႏိုင္ေရးသည္ အတြက္ လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္တို႕ အၾကား အမ်ိဳးသားေရး ေရခ်ိန္ ကို ပါ ျမွင့္တင္
ေပးရန္ လို အပ္ ေနပါ သည္။
(၂၁) ရာစုႏွစ္အတြင္းသို႕ နက္နက္ရႈိင္းရႈိင္း ခ်ဥ္းနင္း၀င္ေရာက္လာခဲ့ၾကသည္ႏွင့္အမွ်
ေခတ္ႏွင့္ အညီ ျပႆနာအသစ္မ်ား ကိုရင္ဆို္င္ေနၾကရသည့္ အခ်ိန္တြင္ အသစ္အသစ္ေသာ နည္းပညာတို႕
၏ အကူအညီအားျဖင့္ အသစ္အသစ္ေသာ အခြင့္အလန္းေျမာက္ျမားစြာ ကို အသံုခ်ၿပီး၊ တခ်ိန္ကမရွိခဲ့ဘူးသည့္
စိန္ေခၚမႈ
အသစ္ မ်ား စြာ ကို လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရင္ဆို္င္ ၾကံဳေတြ႕ ေျဖရွင္းၾကရမည္ျဖစ္သည္။
အသစ္ေသာ တကၡႏိုလိုဂ်ီ နည္းပညာမ်ား တဟုန္ထိုး တိုးတက္လာသျဖင့္ ေပၚေပါက္လာေသာ ကမၻာ့ ဆက္သြယ္မႈေတာ္လွန္ေရးႀကီး
သည္ (၂၀) ရာစုေခတ္ကာလ တြင္ ႀကီးထြားရွင္သန္ဖြံ႕ၿဖိဳးခဲ့ေသာ စက္မႈ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း ၏ တည္ေဆာက္ပုံ
structure တခုလံုးကုိ အေျခအျမစ္ မွ စတင္လွန္ေလွာ္ကာ ၿဖိဳခ်ဖ်က္စီးၿပီး၊ ယင္း စက္မႈေခတ္
၏ သြင္ျပင္ လကၡဏာေဟာင္းတို႕ ေနရာတြင္ ယခင္ကမရွိခဲ့ဘူးေသးေသာ ေျမာက္ျမားလွစြာေသာ ယဥ္ေက်းမႈ
အသစ္မ်ားကိုသယ္ေဆာင္လာေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ယေန႕ အခ်ိန္အခါသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႕၏ ဘိုးေဘးမ်ား
မျဖတ္သန္း ခဲ့ရဘူးေသးသည့္ (၂၁)ရာစု ေခၚ အသစ္ေသာ အနာဂတ္ တခု၏ ႀကီးမားေသာ စိန္ေခၚမႈ ကို
မလြဲမေသြ ရင္ဆိုင္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ယေန႕အခ်ိန္အခါသည္ ခ်င္းျပည္တ၀ွမ္း လူတုိင္းေစ့ပါ၀င္ႏိုင္သည့္
အမ်ိဳးသားေရး အသြင္ေဆာင္ေသာ အသိပညာ လႈပ္ရွားမႈ တရပ္ ကိုစတင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဒုတိယအႀကိမ္
လူထု ညီလာခံႀကီး တရပ္ကိုျပန္လည္က်င္းပကာ သမိုင္း စာမ်က္ႏွာ သစ္တရပ္ကို အတူတကြ စည္းစည္းလံုးလံုး
စတင္ ဖြင့္လွစ္ ရမည့္ အခ်ိန္ ျဖစ္ပါ သည္။
ယေန႕ (၆၅) ႀကိမ္ေျမာက္ခ်င္းအမ်ိဳးသားေန႕ တြင္ မ်ိဳးႏြယ္၊
ေဒသ၊ အစရွိသည္တုိ႕ ကို ျဖတ္ေက်ာ္သည့္ ခ်င္း အမ်ိဳးသားေန႕ စိတ္ဓါတ္ ကို ကိုင္ဆြဲကာ ၁၉၄၈
ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ (၂၀) ရက္ေန႕တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕၏ ဘိုးေဘးတို႕ က ဖလမ္းၿမိဳ႕ တြင္ က်ဲျဖန္႕စိုက္ပ်ိဳး
ခဲ့သည္ တန္းတူေရး၊လြတ္လပ္ေရး ဒီမိုကေရစီ ေရး မ်ိဳးေစ့ ရွင္သန္ ႀကီးထြား ေရး အတြက္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ သမိုင္းေပးတာ၀န္မ်ား
ကို အေလးအနက္ႏွလံုးသြင္းၾကပါစို႕။
Salai Kipp Kho Lian (Zoram)
0 comments:
Post a Comment